Weet je nog die opwinding die je als kind had toen je een frisse nieuwe sticker kreeg om aan je verzameling toe te voegen? Het zijn niet alleen kinderen die een goede sticker waarderen, ook volwassenen genieten ervan. Ga een paar minuten op een terras zitten en je zult zeker minstens één waterfles of laptop zien die bedekt is met stickers.
Sommige zijn puur decoratief, maar andere stickers zijn voorzien van merknamen. Er is een reden waarom veel bedrijven in stickers investeren. Het blijkt dat stickers een geweldige kans zijn om jouw merk te versterken en jouw bedrijf te laten groeien.
Dus waarom zijn stickers geweldig voor marketing?
Stickers zijn mobiel
Stickers reizen mee met je klant. Een enkele sticker kan het nieuws over jouw merk snel verspreiden en jouw trouwe klanten kunnen zonder enige moeite jouw merk voor je promoten. Het enige wat ze hoeven te doen is de sticker aanbrengen op iets dat ze bezitten en je hebt een mini-advertentie die naar elke plek ter wereld reist.
Stickers zijn betaalbaar
Als eigenaar van een online winkel heb je waarschijnlijk geld uitgegeven aan betaalde advertenties of e-mailmarketing.
Dat zijn zeker geweldige strategieën, maar in vergelijking met andere marketingtools zijn stickers goedkoop met een enorme levenslange waarde. Een aangepaste sticker blijft nieuwe klanten binnenhalen zolang deze op een zichtbare plaats wordt weergegeven.
Het gebruik van stickers om jouw pakketten te verzegelen of ze in de doos met andere producten te stoppen als merkverpakkingen is ook een goedkope maar effectieve manier om de klantervaring te verbeteren.
Stickers zijn geweldig om een merk op te bouwen
Als je ergens een sticker ziet, ga je er waarschijnlijk niet vanuit dat de maker ervan je iets probeert te verkopen. Dat is de kracht van stickers: als ze worden weergegeven, worden ze niet als reclame gezien. Mensen zien stickers meer als een geschenk dan als een promotiemiddel, wat hun weerstand helpt verlagen.
In plaats van de sticker weg te gooien, zullen mensen waarschijnlijk een oppervlak zoeken om ze op te plakken. Als de boodschap van de sticker hen aanspreekt, kunnen mensen zelfs een mentale notitie maken om in de nabije toekomst met uw bedrijf te communiceren.
Het is belangrijk om er rekening mee te houden dat stickers alleen effectief zijn als ze doordacht zijn ontworpen. Een basissticker met de bedrijfsnaam en website is niet voldoende. Je zou een krachtige call-to-action of een geestige kopie moeten gebruiken. Neem daarom een kijkje op ikastetiket.nl.
Stickers zijn een krachtige UGC-strategie
UGC, of door gebruikers gegenereerde inhoud, is een type inhoud dat is gemaakt door iemand die geen officiële vertegenwoordiger van jouw bedrijf is. Dit kan een bericht op sociale media, een recensie, een video of een podcast zijn. Simpel gezegd, het is de handeling van klanten die een merk promoten, in plaats van dat het merk zichzelf promoot. Precies dat doet een sticker.
Comments are disabled for this post.